ABD-NEW YORK-FLORİDA GEZİ YAZISI -HAZİRAN-2012

1.gün;

12 Haziran’da Delta havayolları ile İstanbul’dan New York’a uçtuk.Yolculuk yaklaşık 11 saat sürdü.7 saatlik saat farkından dolayı öğlen İstanbul’dan 12:15’de kalkıp 16:30 da New York’a inmiş olduk.İndiğimizde yağmur yağıyordu.Kalacağımız yer bir hostel sayılan YMCA ‘nın New York şubesi Vanderbilt YMCA idi.Burası 42 east Manhattan da bulunmakta.yani NY’nin kalbine yakın bir yer.JFK havaalanından air tren ile NY metrosunun başlangıç durağı olan Jamaica istasyonuna ulaştık.

Buradan da mavi hat (E) ile Lexington Av. istasyonunda indik ve yürüyerek YMCA’ya ulaştık.Saat (19:00)burası hem bir hostel,hem bir fitness hemde bir anaokulu oldukça güvenli bir yer ve yürüyerek bir çok yere ulaşılabilecek bir konumda.Gitmeden önce internetten NY pass almıştık.Bu kart bir çeşit müze kart.( www.newyorkpass.com) yaklaşık 77 atraksiyonu bu kart sayesinde çok uygun bir fiyata yapabiliyorsunuz.Fiyatları günlük ,biz 2 günlük satın aldık.NY’deki 4.günü serbest zaman olarak belirledik. Otele yerleştikten sonra NYC pass kartlarımızı bastırmak için ofisine doğru yola çıktık.Yağmur yağıyordu sokakta bir siyahi satıcıdan şemsiye aldık.Yeri bulduk ve kartlarımızı bastırdık ,haritalarımızı aldık.Sabırsızlıktan sağanak yağmur altında Times meydanını bulmaya çalıştık .Acıktığımızı fark edince bir pizzacıya girdik.

Bir kişiyi doyuracak büyüklükteki pizzalar 5 dolardan başlıyordu.Hayatımda yediğim en iyi pizzaydı.Sonra Times’ı bulup yağmur altında şöyle bir dolaştıktan sonra YMCA‘ya geri döndük.Bavulumuzu açıp sabaha zinde kalkmak ve Antalya-istanbul uçuşunu da ilave edersek 12 saatlik uçuşun verdiği yorgunlukla uyuyuverdik.

2.gün;

NY saatiyle beş de kalkıp yanımızda getirdiklerimizle küçük bir kahvaltı yapıp sırt çantamızı ve haritalarımızı alarak yola koyulduk.ilk durak Water taxi ile

sırasıyla Brooklyn köprüsü

Wall street

Empire state building

9/11 Memorial

ve Times meydanı

Çeşit çeşit güzellikte olan cheese cake içinden çilekli olanını şeçtik ve yanında güzel bir kahveyle günün yorgunluğunu alan molaya paha biçilemez. Öğle yemeğinde hot dog ve sıcak sandviç yedik.

3.gün;

Erkenden Central park’a gittik.Bisikletlerimizi kiralayıp doğaya verdik kendimizi.Şehir içinde el değmemiş bir bitki örtüsü gibi.Sonra doğal tarih müzesi

, Top of the rock, Madame Tussauds müzesi,

Çin mahallesi(china town)

İtalyan mahallesi(little italy).

öğle yemeği İtalyan mahallesinde makarna ve pizza

4.gün;

Hediyelik eşya aradık kendimiz ve sevdiklerimiz için.

Flat iron building

Bryant park

Hard rock cafe

Grand central terminal

Green village,St. Patrick kathedrali.
Öğle yemeğini HB burger’de yedik.

NY macerası biter Florida başlar.Uçağımız 20:30 da trenle tekrar Jamaica center ve air train ile JFK airport.24:00 civarı Miami’ye indik ve arkadaşlarımızla buluştuk.Birşeyler atıştırıp 6 yıldır görüşemediğimiz arkadaşlarımızla koyu bir muhabbet sonrası gözler ağarlaşır.

6.gün;

Tampa, Fort myers,Naples,Vanderbilt beach

Öğle yemeği Red Lobster’da deniz mahsülleri keyfi

7.gün;

Sanibel Island ,Cape Coral,Marco Island,

Öğle yemeği;red lobsterda yiyemediklerimizi paket yapmıştık bugüne kısmetmiş

8.gün;

Naples,everglades ulusal parkı .öğle yemeği sushi restaurant

9.gün;

Alışveriş ve cafe BRIO’da güzel bir akşam yemeği

10.gün;

Sabah 9 uçağıyla Newyork JFK havalanına gittik.İstanbul uçağımız 5’te.Havaalanında oyalanacağız derken terminal 2 ye inerken asansörde kaldık.Tam macerasız herşey yolunda gitti derken meğerse sonunda yaşayacakmışız.5 meksikalı,2 japon,2 amerikalı zenci,2 beyaz amerikalı ve 2 Türk asansörde 3o dk. kalır.NYPD seferber oldu ,demek şimdiye kadar kimse kalmamıştı ..neyse meksikalıların neşesi tüm stresimizi aldı götürdü.Tabi sürekli shit,,, vs… diye söylenen yaşlı amerikalıyı saymazsak…

Herşey çok güzeldi rüya gibiydi.Özellikle Hakan ve İremgül’e çok teşekkür ediyoruz.

Hala ya siz nasıl gittiniz diyenlere uçakla diye espriyi patlatıyorum..İmkansız yokdur isteyin yeter.İyide parayı nerden bulucaz diyenlere şöyle bir cevap vermek istiyoruz.Eşimle ikimiz sigara içsek ve arada barlara gitsek ayda ortalama 300-400TL yapar,yılda 4bin yapar yani biz hem sağlıklı yaşıyor hemde gezmiş oluyoruz ….Tabi turizmci olmanın faydalarıda var mesela nereden ucuz konaklama ve uçuşları bulabileceğimizi biliyoruz.Yani akıllı harcama diyoruz biz buna …Hayat kısa yaşayın akıllıca…başka bir seyahatte buluşmak üzere hoşçakalın..